החורף כבר כמעט עבר, ובחצר המדהימה כבר ניתן לחזור ולעשות שימוש רב יותר מבעבר, חשוב להיערך מבעוד מועד ולהכין את החצר לאביב ולקיץ ובמיוחד לפני פסח אפשר לשלב את הכנת החצר לעונה החמה וגם לנקות אותה מכל הלכלוך והחמץ שנצבר בה בעונת החורף.

מדורת גינה יכולה להתאים לשימוש גם בקיץ

למרות שבישראל חם רוב ימות השנה, השימוש העיקרי של צרכנים במדורות גינה מסתמן דווקא באביב ובקיץ. הסיבה העיקרית לכך היא משך השהות בחצר ובמרפסת במזג אוויר חם יותר מאשר מזג אוויר קר. נכון שמדורת הגינה הינה פתרון מושלם לחצרות ומרפסות בחורף שמסביבן ניתן לשהות בחוץ ולהתחמם, אך אם נודה על האמת, למרבית הטיולים והקומזיצים בטבע יוצאים הילדים בקיץ ולא בחורף.
למדורות – וגם למדורות שנערכות בגינה יש יתרונות גדולים. כמובן שככל שהלחות והטמפרטורה בחוץ מקשה פחות על האש להתלקח היא תוכל לבעור טוב יותר ובעוצמה. במקומות מסוימים בישראל בשעות אחר הצהריים או הערב עדיין קריר והמדורות בהחלט יכולות לסייע גם בחימום.
במקרים שבהם חם מאוד ניתן תמיד לעשות שימוש באש קרה שלא מחממת כמו אש רגילה אך מייצרת אפקט דומה של אש ותורמת מאוד לאווירה. האש הקרה גם מסוכנת פחות אך החיסרון שלה הוא שהיא יקרה יותר מפחמים ואו חומר דלקה רגילים.

לקראת הפסח- מה חשוב לדעת?

המצווה החשובה בפסח היא להפריד את הבית על כלל חדריו ושלוחותיו וכמובן את כלל השוהים בו מחמץ לסוגיו השונים. גם את החצר ואו המרפסת יש להכשיר לקראת הפסח – והכוונה היא לבאר מהן את החמץ המצוי בהן.
מכיוון שהמרפסת ואו החצר משמשות לעיתים קרובות לארוחות משפחתיות ובמקרה של בתים שברשותם מדורת גינה הסיכוי להתכנסות משפחתית משולבת בכיבוד שמכיל לחם או מני מאפים וכד' שנחשבים לחמץ גדולה, יהיה צורך לנקות מסביבן בצורה יסודית.
במקרה של ניקיון של מדורות גינה עצמן, היות ואין כמעט צורך לנקות אותן והתחזוקה שלהן קלה מאוד ונוחה לאורך כל השנה גם לקראת פסח אין צורך לחרוג מהשגרה. העברת סמרטוט לח תספיק בהחלט ובמידה ויש פירורים רבים מסביב כמובן ניתן לשאוב אותם באמצעות שואב אבק או לטאטא אותם.
בבתים רבים הניקיון במרפסת או בחצר נשאר אחרון – וממתין לתורו אחרי שאר כלל חדרי הבית. הראשון והחשוב ביותר מבין החדרים יהיה המטבח. בבתים שונים יש אסטרטגיות ניקיון שונות. חלק יתחילו דווקא עם המטבח וחלק ישאירו את המטבח לשלב האחרון. כך או כך הרבה פעמים כל הניקיון והלכלוך שיוצא במהלך הניקיון של הבית מגיע או עובר גם במרפסת או בחצר. ולכן חשוב לדעת שניתן לצמצם את העבודה בכך שנשאיר את הכנת המרפסת ואו החצר לשלב האחרון, ובסיום הניקיון בה נדע שהבית שלנו מוכן נקי וכשר לפסח.

הבערת חמץ בטקס מיוחד

כל מה שנמצא באזור האש עצמה כמובן כשר – את החמץ עצמו נהוג בערב שלפני ליל הסדר לבער באש כך שניתן אפילו לעשות שימוש במדורת הגינה הפרטית ולבער בה את החמץ.
למעשה, טקס הבערת החמץ בבתים רבים בישראל נחשב לטקס מיוחד במינו שבו מתכנסים כל בני הבית – הילדים מחביאים חלקי לחם או מאפים בפינות הבית ואב הבית עובר ומוצא אותן. בסיום איסוף כל החמץ החבוי בעצם מצהיר בעל הבית בשם כל יושבי הבית שהבית נקי מחמץ ומרגע זה ועד סיום חג הפסח לפי המצווה לא מכניסים חמץ לשטח הבית. בבוקר לאחר מכן נהוג לשרוף את החמץ שנמצא ושאריות של חמץ שנשאר ואין אפשרות למכור לגוי – שריפת החמץ יכולה להיעשות באופן פרטי באמצעות מדורת הגינה.
– במידה ואין לכם עדיין מדורת גינה ולקראת הפסח אתם מתכננים להתחדש ולרהט את הבית או את החצר ברהיטים חדשים- מדורות גינה יכולות בהחלט להיות רהיט שימושי ומתאים שכדאי בהחלט לחשוב עליו .
– הצוות המיומן שלנו בפיירפיט ישמח לענות לכם על כל שאלה ולסייע לכם לבחור רהיטי גן ומדורות לגינה בכל עיצוב וסגנון שיתאים לכם באופן מושלם. כל מה שתצטרכו לעשות הוא להקליק פה