עיצוב פנים ושטחי חוץ מבוסס פעמים רבות על איזון בין אלמנטים שונים הנמצאים בטבע. אנו מוצאים את האבן, הצמחייה, האוויר ואורם של הירח והשמש באופן טבעי בגינה. את המיים אנו יכולים להוסיף בצורה של מקווה טבעי כמו אגם מעוצב, בריכת דגים קטנה או בריכת שחייה, אך איך משלבים את אלמנט האש בצורה בטוחה? במאמר זה נגלה את סודם של שולחנות האש המיוחדים.


הטרנד הנוכחי בעיצוב שטחי החוץ


"שולחנות אש" או "בורות אש" נכנסו בשנים האחרונות כטרנד בבתים פרטיים או שטחי חוץ של מסעדות, מתחמי אירוח ומלונות ברחבי הארץ. עיצובים שונים הכוללים אלמנטים כמו ברגל, חיפוי אבן או מתחם עץ סביב מדורת הנשלטת היטב על ידי כפתורים חיצוניים יוצרים להבה נעימה לעין המשרה אווירה של אח חמים במתחם החוץ הביתי שלנו. יש המוסיפים גם אספקטים של חימום, בישול או צלייה של מרשמלו על אש טבעית ואחרים משמשים לנוי בלבד.


שילוב ארבעת היסודות המוכרים לנו


ביוון העתיקה הגדירו החכמים ארבעה יסודות עיקרים מהם חשבו שהחומרים מורכבים וכיום הם משמשים על מנת לייצג אנרגיות שונות על מנת ליצור אווירה הרמונית. חומרים אלה הם מים, אוויר, אש ואדמה. ארבעה יסודות שאנו רואים באופי האנושי, ברגשות והתחושות המקיפות אותנו ואף כאלמנטים בעיצוב הבית. כאשר אנו בוחנים את הגינה הביתי נגלה כי את מרבית האלמנטים נמצא בה באופן טבעי כמו האוויר והאדמה, את המים נשלב בצורה מלאכותית וכעת אנו זקוקים רק לאש על מנת לשמור על האיזון המושלם. הוספת שולחנות אש למתחם האירוח בגינה תיצור את המראה ההרמוני שרצינו.


יצירת מתחם נעים וחמים לאירוח


כאשר מתכננים את הגינה הביתית כדאי לחשוב על הזמנים בהם נרצה לשהות בה. האם נסתפק רק בשעות היום בהן השמש זורחת או שאולי נרחיב את "שעות הפעילות" של הגינה ונמצה את יתרונותיה גם בשעות הערב בהן בריזה נעימה נעה באוויר. כדאי ליצור מתחם אירוח עם ספות נוחות או ריהוט גינה ובטבורו נמקם אלמנט שיהפוך את הפינה הזו למיוחד – שולחנות אש יעניקו לפינת הישיבה שלנו בחוץ את המרכיב הזה ויהפכו את הגינה כולה למיוחדת.


שילוב החומרים הטבעיים


כפי שישנם אלמנטים המייצגים את האנרגיות בטבע כך גם המרכיבים הטבעיים כמו העץ, האבן או המתכת ושילובם יצרו הרמוניה. שולחנות אש הכוללים חלק מהאלמנטים הללו כמו עיצוב עשוי מתכת, חיפוי מאבנים טבעיות או שילוב של השניים לצד שולחן או מתחם ישיבה יצרו חלל שיהיה נעים מאד לשהות בו. הביטו בגינה שלכם הערב, הציצו מעלה אל הכוכבים וחשבו כמה נעים יהיה לשבת מתחת לכיפת השמיים בערב חמים מול שולחן אש מעוצב לשיחה ערה…
לסיכום בורות אש הפכו לטרנד פופולרי בשנים האחרונות והיישר מארה"ב מגיעים אלינו במגוון רחב של עיצובים המוסיפים את השלהבת הטבעית לגינה הביתית בצורה הבטוחה ביותר.