אחרי יום עבודה קשה, כל מבוקשנו לשבת בנחת ולהירגע בביתנו מהיום המתיש שעברנו. ישנן שיטות שונות להירגעות החל מאמבטיה חמה, ארוחה דשנה, כוס יין, ויש כאלו האוהבים לשבת בגינה ולהנות ממדורה יחד עם משפחה או חברים. הישיבה סביב מדורות הינה מנהג קדום, ששימש את האדם כמקור חום בלילות הקרים ולשמירה מפני חיות בר. בנוסף, לישיבה בצוותא סביב המדורה ישנן השפעות מגבשות, היוצרות אווירה משותפת ומשפחתית. המדורות שימשו במקום מפגש חברתי, בו נערכו פעילויות שיצרו לכידות חברתית והווי, סביבן היו שרים, רוקדים, עורכים טקסי דת  או מקשיבים לסיפוריו של זקן השבט. עד היום המדורות מסמלות שבטיות ואחדות, ומזכירות לנו ימים עברו בהם היינו שבט אחד.

מדורות גינה

הן טרנד נפוץ, מאחר והן מאפשרות חוויה של הימצאות בקמפינג בלב היער, תוך ישיבה סביב מדורה בנוחיות של חצר הבית. מדורות הגינה מכונות בשמן הלועזי כ- FIREPIT ונפוצות בארה"ב, קנדה, אוסטרליה ועוד. מדורות הגינה בנויות בצורה בטוחה ומבוקרת, כך שהאש לא ניזונה מעץ, אלא נשלטת על ידי מערכת גז חכמה ובטיחותית, ובכל זאת נראית כמו מדורה לכל דבר. במערכת הבקרה ישנו מנגנון מיוחד בו ניתן לשלוט על עוצמת האש, מנגנון המבטיח שהאש לא תוכל להתפשט מחוץ לתחום מדורת הגן, ומנגנון בטיחות לילדים המבטיח כי ילדים לא יוכלו להדליקה ללא עזרת מבוגר. בנוסף, מדורות הגינה אינן מפיצות ריח של בערת עצים, הן אינן מצריכות שימוש בחומרי בעירה ואינן משאירות פסולת משריפה. תפעול מערכת מדורת הגינה מתבצע באמצעות לחיצת כפתור פשוטה, המאפשרת להדליק ולכבות בקלות את המערכת, ולהנות מישיבה סביב המדורה ללא סיבוכים. 

מדורה בחצר הבית שלכם

מדורות הגינה מתאימות לכל עונות השנה, תחת כיפת השמיים והכוכבים, אך במיוחד לימי החורף הקרירים בהם אנו נמצאים בבית ללא מעש. המדורות הן פיתרון חברתי מצויין לימים קרירים בהם ניתן לערוך ישיבה מאורגנת בחוץ מול מדורת גינה, עם הלהבות המרצדות במרכזה, האור והחום המוקרנים ממנה, מה שיוצר חווית מדורה אלטרנטיבית בלתי נשכחת. מדורות גינה ישדרגו את איכות חייכם ויהפכו את החורף הקר לחמים ומפנק. מדורות הגינה מעוצבות בטוב טעם, כך שישתלבו בצורה מושלמת בכל גינה. עיצובי מדורות הגן יוצרים מראה מהודר, יוקרתי, עם קסם כפרי מיוחד, המביא את תחושת הכפר אל העיר.  מדורות הגן בנויות כקערית נירוסטה, או מחופות באבנים דקורטיביות, ליצירת עיצוב מושלם ואותנטיות.

לסיכום, ישיבה סביב מדורה הן חלק מצורך התבוע באדם החל מגילוי השימוש באש. האש היא מקור אנרגיה טבעי וקדום, בסיסי ונצרך בימינו כמו בעבר. לכן, הישיבה סביב מדורות הגינה היא הפעילות המושלמת לכל עונות השנה, לאירועים ומפגשים חברתיים, היוצרת אווירה משפחתית, הווי משותף, סיפורים, והירגעות תחת כיפת השמיים והכוכבים. כיום ישנם מגוון דגמים, עיצובים, אפשרויות חימום, הכל במטרה שתוכלו להינות בכל זמן ממדורה איכותית אצלכם בגינה.