החלל הציבורי של הבית הוא הזדמנות נהדרת להינות מפיסה של טבע בלב הכרך הסואן, מיצוי נכון של השטח יאפשר אזורי רביצה ומנוחה, ואזורי אירוח, המאפשרים לארח ולבשל ממש מתחת לכיפת השמיים באווירה של קמפינג בשטח, אך עם התנאים של הבית. אילו אלמנטים מיוחדים, יהפכו כל ביקור בגינה הביתית שלכם לחוויה של ממש? וגם טיפ עיצוב קטן!

האלמנטים המיוחדים, שיהפכו את הביקור בגינה שלכם לחוויה של ממש! 

גינה היא אלמנט, שנבנה, חלל שמשתנה, הן בהיבט של הצמחייה והן בהיבט של האבזור. אחד הטרנדים החמים ביותר של השנים האחרונות, שאף עשה דרכו אל קירות הבתים הוא ביצירת גינות ירק ירוקות, אשר ממקסמות את החלל על ידי תליה על הקיר, בין אם מדובר על צינורות, שבפתחים יעודיים נשתלים צמחי תבלין ובפרחים ובין אם מדובר על קירות ורטיקליים, אשר משלבים בין צמחים "נופלים" לצמחים עונתיים, הירוק הוא הגוון, שנותן את הטון, והופך כל פינת חמד, בין אם גינה או מרפסת לחגיגת טבע של ממש. 

טרנד נוסף, שהגיע אלינו היישר ממעצמת הברביקיו, הוא קונספט של מדורה בגינה, מדורת גינה, היא כלי בישול מברזל יצוק, אשר מופעל באמצעות גחלים לוחשות או בולי עץ בוערים, ומאפשר בישול איטי ואיכותי תחת כיפת השמיים. מדורות גינה יכולות להיות ניידות וקבועות בהתאמה אישית לגודל ולמרחב בחלל המוקצה לבישול. מראה האש תחת כיפת השמיים בלילות הקיץ החמים, או בערבי החורף הקרירים, יוצר עומק, ומעניק תחושה אמתית של חיק הטבע אך עם הנוחות הבלתי מתפשרת, שניתן להשיג בבית. 

טרנד אחר, שסוחף רבים הוא הגינון הטרופי ושילוב של אלמנטים מעולם הנגרות כמו גדרות במבוק וצמחייה גבוהה וחיה, אשר יוצרת גדרות ירוקות. פריסה נכונה של צמחיה בחלל, משחק בין גבהים, תוספת של אלמנטים עיצוביים, פינות ישיבה ייעודיות, ואפילו שמשיות ים, תיצור קונספט קיצי ושמח, שלבטח יניב לכם שעות רבות של רביצה נוחה ושלווה. 

ולסיום, אין דבר מרגיע יותר מרחש של פכפוך עדין של מים, המלטף כקטיפה רכה וחלקה את חלוקי הנחל. 

נראה כי השילוב של אמות מים, הן באמצעות מפלים מלאכותיים, חלוקי נחל, שבילים, אבני בזלת ועוד, תורם לאווירה הרוגע, ממש כמו גן יפני מטופח, ומשלים את השהות בחלל החיצוני של מרחב המגורים או העבודה.

ולסיום, טיפ: איך לארגן את חלל הגינה או המרפסת?

רוצים גינה מיוחדת, שתשרת אתכם נאמנה לשנים ארוכות? כדאי לכם ליישם את הטיפ הבא. 

טיפ האלמנטים: שלבו בגינה שלכם את ארבעת היסודות הבסיסיים של הטבע: אש, אוויר, מים אדמה, ותוכלו לשוות לה מראה מאוזן. 

את האש תוכלו לשלב עם מדורת גינה נייחת, את האוויר תוכלו לשלב באמצעות שבשבות רוח או מצננים לקיץ, האדמה תבוא לידי ביטוי ביצירת שבילים, דשא ואבנים, ושילוב של אמת מים ירווה את צימאונכם הרוחני לרוגע ושלווה. בהצלחה!